Traditioner og fødselsdage

Traditioner har vi mange af. Vi holder meget af de klassiske danske traditioner;

Fastelavnsfest hvor både børn og voksne kommer udklædt og vi slår katten af tønden
Påske hvor vi klipper påskepynt og sår karse
Halloween hvor børn og voksne klæder sig ud
Jul hvor vi synger julesange, pynter huset op og laver en masse nisse sjov

Udover de danske traditioner har vi vores årlige bedsteforældre plante dag. Her inviterer vi bedsteforældrene en formiddag i maj måned, hvor de sammen med deres barnebarn planter en blomst. Barnet vil så passe denne blomst hele sommeren.

Til jul holder vi en bedsteforældre bage kage dag. Her inviterer vi bedsteforældrene en eftermiddag i december, hvor de kan bage julekager, klippe klistre julepynt og lave juledekoration sammen med deres barnebarn.

Fødselsdage
Når børnene har fødselsdag fejrer vi gerne barnet, enten i huset eller i barnets hjem. Hvis fødselsdagen fejres i huset, er du som forældre velkommen til at deltage og til evt. at medbringe lidt mundgodt (f.eks. frugt eller boller) til børnene på dit barns stue. Vi synger fødselsdagssang, tænder lys og barnet får en gave.